Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Delprojekt Administrationens arbetssätt

Ett av delprojekten i Konst 2025 handlar om att utveckla arbetssättet inom administativa stödfunktionerna. Ett bra samarbete inom verksamhetsstödet är en förutsättning för att vi ska lyckas med vår vision "en integrerad fakultet för alla konstarter". Det kan också leda till att vi får resurser över till annat, att arbetsmiljön blir bättre och arbetet roligare.  

Delprojektet Administratinoens arbetssätt är nu avslutat. Funktionsgrupperna rapporterade sitt arbete 2 maj 2018 och därefter slutredovisades delprojekt Administrationens arbetssätt.

Delprojektet leddes av Mark Wennerström, kanslichef, tillsammans med cheferna för de administrativa enheterna på varje institution; Jeanette Johansson på HDK, Anna Blad på Akademin Valand och Yvonne Söderling på HSM.

Sju funktionsgrupper arbetade inom delprojektet. I varje grupp ingick personal som jobbar med respektive funktion. Uppdraget i funktionsgrupperna var att ta fram förslag på hur respektive funktion kan samarbeta mer inom fakulteten. Syftet är att uppnå synergieffekter, bättre nyttjande av våra kompetenser, större möjlighet att avlasta varandra och ökat lärande i organisationen.

Den 2 maj 2018 rapporterade funktionsgrupperna sitt uppdrag till administrativa cheferna.

De sju funktionsgrupperna

Läs mer om uppdraget i projektdirektivet, Bilaga 2 uppdrag delprojekt administration, som du hittar i högerspalt på sidan Omorganisering.

Sidansvarig: Pia Ahnlund|Sidan uppdaterades: 2019-03-08
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?